The first real one

Deze is mijn aller eerste poging geweest om eens echt iets na te tekenen. Ik heb al eerder iets getekend , maar niet zo. Dit kwam op aanvraag van een vriend die deze tekening heel graag ziet. Ik heb hier echt met schrik aan gewerkt! Ik vertelde hem ik wil het proberen, maar tekenen is niet mijn sterkste punt! ik heb er nooit iets over geleerd. Het enigste dat ik gezien heb in school is om in een raster te tekenen. Zo kan je een kleinere tekening uitvergroten. Maar dan heb ik ook wel al in vele boeken zitten kijken en vooral om mijn heen zitten kijken hoe je bepaalde dingen kan tekenen. Misschien komt het daardoor dat ik er iet van kan. In het hoofd lijkt het allemaal zo makkelijk, maar in werkelijkheid is het een andere verhaal. Ik heb er een tijdje over gedaan om eraan te beginnen. Wat ik eerst deed was de tekening observeren, kijken, kijken en nog es kijken, tot ik er klaar voor was om eraan te beginnen. Wanneer ik zin had ging ik eraan werken, soms was dat een half uur, maar dan waren er ook dagen tussen van 8 uren. In deze tekening zitten heel wat uren, en heb met pijn in het hart hem afgegeven, wij vonden hem ook zo mooi. Maar het gezicht was het waard toen ik hem gaf!! Deze tekening is overgetekend van een bestaande en had deze afgedrukt op 15cm/15cm . Ik heb het overgetekend 30cm/30cm .Ik heb al eerder op Facebook raad gevraagd wat ik hiermee zou doen. Ik kreeg echt positieve reacties , ik ga ermee door.Voor deze pracht heb ik mijn set tekenpotloden van Faber - Castell gebruikt . Papier 180gr van Canson.





Aanbevolen post

iguana - leguaan : intricate ink Animals in Detail

For this wonderful iguana, I have taken my time to color, there are so many hours in it! But I  love animals to colorize. First of all i di...