Portret

Deze was niet makkelijk! Ik heb drie pogingen ondernomen , gelukkig ging het de derde keer veel beter. Ik moet echt stoppen met een perfectionist te zijn, anders kom ik in de problemen hah!  Na dat ik de tekening afgewerkt had van het portret met karper , was het eens tijd om een persoon na te tekenen. Alles moet toch een eerste keer zijn... Hier is dan deze mooie dame. Ik ben begonnen met een lichte schets met potlood B, daarna teken ik iets donker, om hierna over te gaan naar B2. De ogen en het haar zitten vele lagen in. Ik moest zien om niet direct donker te gaan, anders kon ik niet terug. Terwijl ik bezig was met het verdonkeren van het haar ging ik af en toe door om meer effect in het portret te steken.  persoonlijk ben ik stiekem trots op mezelf. Ik vraag mij af waar ik ga staan 5 jaar van hier. Word het alsmaar beter of blijf ik staan.

Papier : Bristol  210g size : 21x 29 cm
Potloden : Faber- Castell 9000 B - B2 - B4 - B6 - B8 H2 - H6




Aanbevolen post

iguana - leguaan : intricate ink Animals in Detail

For this wonderful iguana, I have taken my time to color, there are so many hours in it! But I  love animals to colorize. First of all i di...