Complementaire Kleuren


Complementaire kleuren staan tegenover elkaar in de kleuren cirkel. Wanneer je ze naast elkaar gaat gebruiken zullen ze een sterk contrast geven. Er zal een levendige kleurtekening ontstaan. Er komen altijd mensen met de vraag welke kleuren gebruik je graag. voor mij is het eerder ik doe waar ik zin in heb, maar ik heb mij eens verdiept in de kleuren.
 
Hier een voorbeeld van een mandala dat ik inkleurde Het violet complementair met geel.


Rood Complementair kleur Groen
Oranje Complementair kleur Blauw
Geel Complementair kleur Paars
Groen Complementair kleur Rood
Blauw Complementair kleur Oranje
Indigo & Violet Complementair kleur Geel
Roze Complementair kleur Groen




Warme & koude kleuren










voor meer klik op de link betekenis kleuren

Aanbevolen post

iguana - leguaan : intricate ink Animals in Detail

For this wonderful iguana, I have taken my time to color, there are so many hours in it! But I  love animals to colorize. First of all i di...